Re: Hurri vs Cheetah

> Hallo Geri,

Vorig jaar was ik ook daarmee bezig. Toen heb ik de volgende ligfietsenmet
elkaar vergeleken en op elk een halve dag gereden:
Challenge Hurricane, Optima Cheetah, M5 20/20 en Flevobike 50/50.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een Flevobike, omdat ik dat voor mij
het beste compromis vond tussen snelheid en comfort, en omdat de andere
merken, bij dezelfde opbouw, ook duidelijk duurder waren.
Inmiddels is het al weer een jaar later en alle modellen zijn wat aangepast!
Toen ik de Hurri vergeleek met de Cheetah vond ik het volgende (vorig jaar,
april/mei):
de zit van de Hurri is lager/vlakker, dus minder luchtweerstand. Door de
kortere wielbasis stuurt de Hurri iets 'nerveuzer' dan de Cheetah, waarschijn-
lijk ook even wennen. De stoel van de Cheetah was beter en de Cheetah reed
comfortabeler (wielbasis en vering).
Rijdt vooral langer op de fietsen, waartussen je wil kiezen, bijvoorbeeld
halve dagen. Dat is wel iets duurder (huurprijs), maar dan merk je ook beter
hoe de fiets rijdt, veert, stuurt ...
Veel plezier en succes met de keuze,
  Leendert - die nu achter een toetsenbord ligt - Prevo