RE: Challenge Hurricane versus Optima Cheetah

Pieter schreef:

> Nou ik toch aan het mailen ben, even wat vragen aan de andere
> fietsers:
> Waarom gaat berg op zo superslecht ? Komt dat gewoon omdat ik mijn
> spieren heb zitten verwaarlozen de laatste 4 maanden ? Op een bukfiets
> kom ik zelfs in deze conditie 50% sneller omhoog.

Ik heb juist hele andere ervaringen. Mijn eerste stukje op een Hurricane
was van Challenge naar de Juliana Toren. Ik had pas door dat die weg
omhoog liep toen ik omdraaide en (met dank aan Isaac Newton) met een rot
vaart naar beneden ging.

Een veel gemaakte fout van beginnende ligfietsers is dat vaak een
verkeerd (te groot) verzet kiezen. Bij ligfietsen is het kiezen van de
juiste overbrenging veel belangrijker is dan op een bukfiets.

Groetjes Toni

--
Toni Cornelissen       | Niets staat zo interessant
Grenco Besturingsgroep | als een spreuk aan de onderkant
tcornelissen at grenco.nl | toni at dse.nl
(+31)(0)73-6203 186    | http://www.dse.nl/~toni/