Re: Challenge Hurricane versus Optima Cheetah

Cornelissen, Toni produced:

[stukje waarin ik de bergen niet op kom]

> Ik heb juist hele andere ervaringen. Mijn eerste stukje op een Hurricane
> was van Challenge naar de Juliana Toren. Ik had pas door dat die weg
> omhoog liep toen ik omdraaide en (met dank aan Isaac Newton) met een rot
> vaart naar beneden ging.
>
> Een veel gemaakte fout van beginnende ligfietsers is dat vaak een
> verkeerd (te groot) verzet kiezen. Bij ligfietsen is het kiezen van de
> juiste overbrenging veel belangrijker is dan op een bukfiets.

Dat zal het dan wel zijn. Ik moet volgens mij mijn trapas nog 1 of 2 cm
naar voren zetten want ik kan mijn kuiten nog niet gebruiken bij het
fietsen. Dat vind ik wel een van de vereisten om snel en lekker rond te
kunnen draaien.
De man van de fietsenwinkel vertelde echter dat je je kuiten niet zo
veel gebruikt als op een bukfiets. Ervaringen ?

> Groetjes Toni

Pieter