Re: Berg op (Was: Challenge Hurricane versus Optima Cheetah)

>[...] wanneer het echt flink omhoog gaat is volgens mij het
>probleem dat je hart je bloed meer omhoog (vooruit) moet pompen,
omdat je
>hart dan op gelijke hoogte ligt ongeveer met de rest van je lichaam.
Het
>bloed in je benen kan dan volgens mij minder goed/snel worden
ververst
>waardoor je heel snel het dikke benen gevoel krijgt. [...]

Eigenlijk niet logisch. Als je benen ongeveer op dezelfde hoogte
zitten als je benen moet je hart minder pompen omdat er nauwelijks een
niveauverschil is. Tegenover: als je op een bukfiets zit is de
niveauverschil tussen je benen en je hart maximaal dus moet je hart
ook maximaal pompen.

Daar is de reden voor je klimproblemen niet te zoeken, IMHO...

Mark.