Achterrem Flevobike

Op mijn flevobike -die ik regelmatig in de trein meeneem- zou ik graag een
achterrem monteren. De delen moeten wel echt los van elkaar kunnen, en
daarom dacht ik aan iets van cantilevers, waarbij de kabel aan het voorstuk
vastzit, en je de rem bij het delen van de fiets "even" demonteert. Zou dit
een optie zijn, en hoe zouden jullie het doen?

Groet van Niels -met magura-schietstoel-optie-op-z'n-flevo- Hatzmann