Ligfietsklimmen voor beginners

> From: Pieter Jenniskens <ignotus at win.tue.nl>
> Subject: Re: Challenge Hurricane versus Optima Cheetah
>
> Nou ik toch aan het mailen ben, even wat vragen aan de andere fietsers:
> Waarom gaat berg op zo superslecht ? Komt dat gewoon omdat ik mijn
> spieren heb zitten verwaarlozen de laatste 4 maanden ? Op een bukfiets
> kom ik zelfs in deze conditie 50% sneller omhoog.

Op een ligfiets gebruik je je beenspieren anders. Voordat je beenspieren
bijgetraind zijn moet je toch wel een paar duizend kilometer op de
ligfiets afgelegd hebben. Daarna scheur je waarschijnlijk nog harder
door de heuvels dan je met de rechtopfiets kon. Voor het klimmen kun je
ook het stoeltje rechter omhoog zetten, dan kun je met 'rechtop'
getrainde spieren beter kracht zetten.

Precies.

Ben.