Re: Challenge Hurricane versus Optima Cheetah

Beste Geri,

At 21:50 16-3-98 +0100, you wrote:
>Hallo allemaal,
>
>Ik sta op het punt om te beslissen welke ligfiets ik zal nemen. Ik heb
>mijn keuze teruggebracht tot twee kandidaten: de Optima Cheetah en de
>Challenge Hurricane. Ik heb al even op beide fietsen gereden, maar ik
>ben nog enigzins onzeker welke te nemen.
>Daarom zou ik graag jullie ervaringen willen weten met deze fietsen.
>Alle informatie over en ervaringen met deze fietsen zal uiterst welkom.
>
>Alvast hartelijk dank!
>
>Met vriendelijke groet,
>
>   Geri - moe van het bukken - Wolters

De Cheetah is een zeer comfortabele fiets en nog lekker snel ook. Het
voordeel van deze fiets boven de Hurrie is dat je gemakkelijker bagage mee
kan nemen (er kan namelijk gewoon een normale drager op).

De Hurrie blijft een waanzinnig pittig fietsje. Het snel insturen van een
bocht is absoluut een sensatie. Hoe snel je ook een bocht neemt, je blijft
het gevoel van controle houden. De Cheetah heeft dit gewoon veel minder. Op
het rechte stuk is de Hurrie een tikkie zenuwachtig en heeft de Optima een
voordeel. Maar eerlijk is eerlijk....op de Hurrie heb ik slechts 35 km
gereden en op de cheetah wel 100 km...

Het kiezen is inderdaad een probleem....zelf ben ik al 3 jaar aan het
twijfelen en verdorie...nu brengt Optima weer 2 nieuwe modellen uit.....

Succes!

Jan

PS: Laat effe weten welke het is geworden!
     __O      TO WALK IS HUMAN,
  _-\<,_
 (_)/ (_)         TO CYCLE DIVINE.
For people who like peace & quiet.....a phoneless cord!

J.Wolsheimer at PTT-Telecom.NL

DISCLAIMER: All the above is just my personal opinion, not any of this can be
related to the company I work for, PTT Telecom BV.