Re: fevo-racer achterrem nlhpv-digest V1 #315

From: Niels Hatzmann <N.Hatzmann at stud.frw.ruu.nl>
>Subject: Achterrem Flevobike
>
>Op mijn flevobike -die ik regelmatig in de trein meeneem- zou ik graag een
>achterrem monteren. De delen moeten wel echt los van elkaar kunnen, en
>daarom dacht ik aan iets van cantilevers, waarbij de kabel aan het voorstuk
>vastzit, en je de rem bij het delen van de fiets "even" demonteert. Zou dit
>een optie zijn, en hoe zouden jullie het doen?

Kort nadat ik mij Flevo-racer heb gekocht, constateedrde ik ook al het
mogelijke nut van een achterrem. Omdat een normale Magura, niet eenvoudig te
demonteren was, heb ik ook naar een andere optie gezocht; en deze gevonden
in het oude (geheel zwarte) type magura. Deze wordt gewoon met een rvs
beugeltje + een schroefje aan het stuur bevestigd. Nu heb ik zowel de
remkracht en de betrouwbaarheid van een magura en het delen van mijn fiets
duurt niet langer dan 2 minuten.
Toen ik de rem aanschafte had de importeur nog een hele doos liggen, maar
dat is al weer zeker 2 jaar geleden. Wie weet zijn ze er nog steeds.

Succes...

Christiaan landman
141272cl at student.eur.nl

Ps: Misschien is het een idee om met alle flevo-racers' op deze mailing-list
eens in bijv. Utrecht af te spreken om wat bukfietsers gek te maken. Ik woon
zelf in Rotterdam en mocht iemand mee willen trainen, stuur dan even een
mailtje.......dat geldt natuurlijk ook voor de ligfietsers zonder Flevo-racer.