Re: fevo-racer achterrem nlhpv-digest V1 #315

On 18 Mar 98 at 9:48, Christiaan Landman wrote:

> Kort nadat ik mij Flevo-racer heb gekocht, constateedrde ik ook al
> het mogelijke nut van een achterrem. Omdat een normale Magura, niet
> eenvoudig te demonteren was, heb ik ook naar een andere optie
> gezocht; en deze gevonden in het oude (geheel zwarte) type magura.
> Deze wordt gewoon met een rvs beugeltje + een schroefje aan het
> stuur bevestigd. Nu heb ik zowel de remkracht en de betrouwbaarheid
> van een magura en het delen van mijn fiets duurt niet langer dan 2
> minuten. Toen ik de rem aanschafte had de importeur nog een hele
> [...]

Je kunt ook gewoon een nieuw model kopen (of een nieuw model
tweedehands zoals ik). De bevestigingbeugel (die je normaal
gesproken over het stuur schuift) die er dan op zit, schroef je er af.
Bij een goed gesorteerde fietsen/brommerhandel is zo'n RVS beugeltje
wel te verkrijgen (4,50) en voila je krijgt hetzelfde effect als
hierboven beschreven. Heb ik toevalig een aantal weken geleden gedaan.
En inderdaad, het losschoeven hiervan is zo gebeurd.

Groeten,
--
 Wilbert Scheer, webmaster at ligfiets.net | buzzer: 06-65337166