Re: cheetah<-->hurricane/ klimmen

Ik heb voor ik mijn cheetah 2 jaar geleden kocht ook getwijfeld of het niet
een hurricane moest worden. Ik herinner me drie argumenten: - cheetah is
goedkoper - hurricane had een naafversnelling (heeft meer wrijving) -
cheetah heeft een goede bagagedrager.
Inmiddels na 7500 km. op de cheetah kan ik zeggen dat ik er zeer tevreden
over ben, maar dat was ik wellicht ook met over de hurricane geweest.

Klimmen ervaar ik op de ligfiets inderdaad als zwaarder dan op de
racefiets. Met een groep vrienden waar ik al jaren meefiets was ik tijdens
Luik-Bastnekan-Luik niet meer telkens als gedeelde eerste boven, maar als
tweede. Enigszins frustrerend vond ik het dat je alles met je benen moet
doen: ik mis het trekken aan het stuur.
Maar de afdalingen waren fantastisch, en veel sneller dan op de racefiets!

groeten,

Erik Smits