Re: Snelheidsmeter

At 20:29 07/01/98 +0100, Hans wrote:
>De normale (goedkope) meters passen niet op mijn ligfiets.
>Klein voorwiel en hoog bovenstuur. Draad fors tekort.
>Tenzij ik hem op de verticale stuurbuis  monteer. Maar dan zit hij wel op
>een onhandige hoogte en de kijkhoek is ook niet bepaald best.
>Heeft iemand ervaring met de draadlozer meters.
>
>groetjes,
>
>Hans

Wat ik onlangs nog zag is een aluminium 'tonnetje' ter dikte stuur haaks op
de vertikale stuurbuis gemonteerd. Op dit tonntje zet je dan de teller. Je
kan dan de hoogte dus ook nog verstellen.

        |         |    <---- Stuurbuis
        |         |
        | ____|_#####_     <----Metertje
        |         |      #      |    <---- Tonnetje
        | ____|___#___|
        |         |

Misschien is dat de handigste oplossing, mocht je nog weer eens van metertje
wisselen, dan hoef je de nieuwe ook niet aan te passen.

Groeten, Theo

Theo de Gruiter                      t.j.d.degruiter at student.utwente.nl
Booggang 27                          tel.: 074-2433613
7552 JX  HENGELO (Ov.)   of overdag: (053-489)3285