Re: Snelheidsmeter

Chris Teuben wrote:

> Mag dit wel? Hiermee verander je de weerstand van het draadje en ik ben er
> niet zeker van of deze weerstand door de meter gebruikt wordt...
> Wie geeft uitsluitsel?

Volgens de gebruiksaanwijzing van veel snelheidsmeters mag je de draad
inderdaad niet doorknippen en inkorten. Verlengen zal dan ook wel niet
mogen. Toch lijkt het me sterk dat de weerstand van de draad veel
invloed heeft. Voor zover ik weet worden er uitsluitend pulsjes door de
draad verzonden die vervolgens geteld worden door de computer. Aan de
hand hiervan bepaald de computer de snelheid.
Ik heb wel eens een draad wat verlengd er er nooit problemen mee
gekregen. Wel de soldeerverbindingen goed isoleren.

Danny