Re: Snelheidsmeter

Hoi,

> Mag dit wel? Hiermee verander je de weerstand van het draadje en ik ben er
> niet zeker van of deze weerstand door de meter gebruikt wordt...
> Wie geeft uitsluitsel?

Zoals anderen ook al zeiden, mag dat meestal wel. Sommige draden zijn
echter lastig te solderen, die bevatten maar heel weinig koper of
een koperlaagje op katoen. Dat is nogal lastig solderen, en soms moet je
de draad een paar keer opnieuw strippen voordat de verbinding lukt.
Probeer de plaats waar je de draad doorknipt daarom niet op een
kwetsbare plek te maken, en ook niet te dicht bij de computer
of de opnemer.

Voor de liefhebber heb ik een aantal berichten (ca 500 regels) van de
`bikecurrent' mailing lijst over het gebruik van elektronica in/aan/op
de fiets. Samenvatting: de CatEye Astrale heeft een rare kabel,
die zich lastig laat verbinden. Je kunt twee of meer computers op
1 opnemer monteren, om meerdere dingen tegelijkertijd op het
display te hebben, maar let dan op de polariteit. De verbindingen
MOETEN waterdicht zijn; bij 200 kOhm lekweerstand doet de CatEye
het al niet meer.

Groet,
Arnold.