Maximale bandenspanning

From: Marc Dirkx at RIVM on 01/09/98 11:41 AM

To:   nlhpv at maillist.il.fontys.nl
cc:
Subject:  Maximale bandenspanning

Een vraagje over de maximaal toelaatbare bandenspanning. Ik rijd (dus) op
Tioga City Slickers. Op deze banden staat een aanbevolen bandenspanning van
30 - 65 psi, wat volgens mij neerkomt op 2 - 4,5 bar. Nu hoor ik vaak over
bandenspanningen van 6 bar, soms zelfs 8 bar. Kun je zonder risico de
maximaal aanbevolen bandenspanning overschrijden?

      O             __O            O

 Marc -is geen sukkel meer- Dirkx                    marc.dirkx at rivm.nl

 Sukkel: Iemand die over een ligfiets droomt, maar er geen heeft.