Re: Naven en stoeltjes

Lammers/De Vries wrote:

> Best mede-ligfietsgeinteresseerden,
> Wat ik me nu
> afvroeg is of een trommelrem als achterrem ook voldoet (ik weet dat men
> in de begintijd van de mountainbike daar ook mee heeft geŽxperimenteerd,
> maar dat die in de bergen veel te warm liepen)

Inderdaad. Dus een trommelrem kan prima, maar zijn minder geschikt in de
bergen.

> en zo ja of er naven in
> de handel zijn voor zowel trommelrem als naafversnelling als
> dirailleurversnelling.

Sachs heeft een 2 versnellingsnaaf waar een freewheel met 7 kransjes op
kan (ondermeer verkrijgbaar bij Optima Cycles in Haarlem). Deze naaf
heeft ook nog eens een trommelrem.

> Als laatste zou ik willen weten wat een hydrolische veercylinder als
> toegepast op de Flevobike Fifty Fifty kost. Ik las namelijk in de HPV
> Nieuws 6-97 dat een veerrubber zoals wij die wilden toepassen toch
> resonantie oplevert.

Tenzij je natuurlijk de zelfbouwtip uit het laatste nummer van
HPV-nieuws opvolgt.