staartpuntje en wieldoekjes op FlevoRacer

Heeft er iemand ervaring met een staartpuntje op een Flevo-racer evt in
combinatie met dichte wielen? Ik vraag me af of de fiets dan niet te
windgevoelig wordt en of het qua rijsnelheid een merkbare verbetering
oplevert.

(Nog) geen staartpuntje, maar twee dichte wielen wel. Zelfgemaakte wieldoekjes over de spaken, dus nauwelijks lawaai en geen lijm (clips van Flevo). Ik had eerst plastic schijven tegen de spaken van mijn achterwiel gezet, maar dat was erg zwaar van gewicht en ook een vreselijke herrie. Met twee doekjes ziet de Racer echt cool uit, volgens mij ;-) maar in der daad is de zijwindgevoeligheid flink verhoogd.

En toch is het minder erg dan ik eerst verwacht had, en zeker minder dan op een racefiets met twee dichte 28" wielen (die wordt bijna onbestuurbar). Omdat je een Racer met je benen bestuurd, heb je duidelijk meer kracht om de zijwind of een windstoot tegen te houden.

Ik rij met dichte wielen tot ongeveer windkracht 6, over het platte land tussen Alkmaar en Petten (mischien krijg ik vanavond een probleem...). Ik heb niet de indruk dat mijn gemiddelde snelheid door de doekjes echt verhogd is, maar subjectief voel je je toch sneller met een fiets die snel uitziet :-) !

Groetjes,
Mark.

Unrecognized Data: application/ms-tnef