Re:ligfiets-vliegtuigbagage

Beste Heidi,
Zelf heb ik zo'n 4 jaar geleden mijn ligfiets meegenomen naar de VS. Ik heb er toen zelf een koffer omheen gemaakt (een zogenaamde flight-case). Dit was wel behoorlijk veel extra gewicht!
Naar de VS mocht er toen 32 kg mee, maar volgens mij is dat binnen europa minder. De wielen heb ik los in de case gemonteerd. Nadeel van deze constructie is dat de fiets wordt ingechecked als "off size luggage" dit komt neer op een zeer beperkte of zelfs
afwezige verantwoordelijkheid voor de maatschappij!
De fiets is bij aankoms enige uren zoek geweest, aangezien het door het grondpersoneel in de VS werd aangezien voor een muziekinstrument en het toeval wilde dat er toevallig een orkest mee terug naar Amsterdam vloog. Let dus goed op je spullen!!!