Re: Go-One vragen

Hoi allemaal,

omdat er toch nog vragen openblijven over de Go-One zal ik prober  deze
te beantwoorden.

Chris teuben vroeg:

> Nu word ik echt nieuwsgierig:
>
> 1. Kan je wat meer vertellen over deze fiets? Hoe rijdt het onder
> vervelende omstandigheden (donker, regen, auto's als tegenliggers)?
Voordat ik alle vragen beantwoord moet ik melden dat wij maar 2
werknemers hebben die in beetje in de fiest passen, bijna iedereen dij
ons is boven de 1.90.
Ik moet dus uitgaan van de ervaring van maar 1 persoon omdat de ander op
een korte afstand van het werk woont.
Het rij- stuurgedrag van de Go-One is goed (zelfde ophanging en
bestuuring als alleweders) Het probleem van outo's met groot licht
blijft en wordt nog iets erger door de ruit. Regen is nog een ramp de
ruit gaat van binnen beslaan en een ruitenwisser of ander oplossing is
nodig.
Wat we nog niet getest hebben zijn diverse middeltjes die bij motor
helmen e.d. gebruikt worden en de naam dragen van "rain-X" of iets
dergelijks. deze worden zowel voor de binnen kant tegen beslaan als voor
de buitenkant om de regendruppels van de ruit af te laten glijden
gebruikt.

> 2. Ik kan geen ruitenwissers ontdekken op het plaatje. Zijn die niet nodig?
Als je ook met regen wil kunnen rijden dan zijn deze naar onze menig
waarschijnlijk wel nodig. (een middel als rain-x o.i.d. hebbeen we nog
niet geprobeerd.

> 3. Hoe zit 't met de koeling? Uit ervaring met de 'Alleweder met Winterkap'
> weet ik dat het aardig warm kan worden met een volledig gesloten kap...
Je krijgt nog wel redelijke koeling wel iets minder als de Alleweder.
Er zit in de neus waar de lampen in ziteen een soort luchtinlaat die de
rijwind aan de binnenkant langs de ruit en langs je hoofd blaast, achter
je hoofd zit een gat waar de wind weer aan uit kan.

> 4. Wat voor bagagemogelijkheden heeft deze fiets?
Op dit moment kort gezegd geen, hooguit een paar bidons en een pakje
brood.

> 5. .... (Wat wil je d'r meer over kwijt?) :)

> Dat laatste is mooi om te lezen want de C-Alleweder vind ik wel erg duur.

p.heideman Vroeg:
> inderdaad heel mooi, maar hoe zit het met beslagen ruiten aan de
> binnenzijde, electrische voorruitvervarming ofzo???
Zie vraag 1 van Chris.

> ander vraagje hoeveel go ones rijden er inmiddels in nederland??
1. die van ons.
> hoe zijn de ervaringen en zijn ze ergens te huur??
Hierboven beschreven. nee ze zijn nog niet te huur.

Groeten Andre Vrielink