Re: rare fiets

> Wat een rare fiets die Go One:

> Als ik een dichte fiets koop wil ik er een die zo veel mogelijk de
> kwaliteiten van een auto benaderd (snel, te gebruiken onder alle
> weersonstandigheden & lekker veel bagagemogelijkheden).
>
> Hoewel die er erg leuk uit ziet kan ik me niet voorstellen dat er veel
> behoefte aan zo'n fiets is, zeker niet gezien het prijskaartje (deelt dus
> ook een nadeel met de auto....)

Op dit moment zijn er inderdaad betere allternatiefen maar je moet
zoiets altijd van meerdere kanten bekijken.
Met de C-Alleweder hebben we een snelle, lichte, onderhouds arme en goed
rijdende fiets maar naar design is nog niet echt gekeken. De Go-One is
een fiets die echt door een designer is gemaakt maar helaas op dit
moment nog wel een aantal practice nadelen heeft.

Maar wat zou je voor een fiets krijgen als je deze twee ontwikkelingen
tot een geheel nieuw concept zou breien waarbij je probeerd alle
pluspunten samen te voegen en de minpunten weg te laten.
En dit is nou exact waar we bij Flevobike al jaren mee bezig zijn
proberen alle pluspunten te ontdekken en onze fietsen steeds iets beter,
mooier, lichter, gebruiksvriendelijker, onderhoudsvrijer en sneller te
maken.
Helaas gaat dit niet allemaal vazelf en moet je daarvoor veel tijd,
geduld en geld investeren.
Een van de manieren waarop wij proberen om dit soort voertuigen te
ontwikkelen is door mensen mee te laten denken en met ideeen te laten
komen, vaak is het dan zo dat ze met ideeen komen die wij al tijden
achter ons gelaten hebben maar soms komen ze ook met leuke, simpele of
gewoon goeie iedeeen waar we wel wat mee kunnen.
Cycle Vision is uit ditzelfde denken ontstaan, laat klanten en
fabrikanten maar gezellig bij elkaar komen om iedeeen uit te wisselen of
desnoods af te kijken, uiteindelijk brengt dit iedereen op een hoger
spoor en komen er steeds betere fietsen voor steeds minder geld.

Ik zou dus willen afsluiten met: tot ziens op Cycle Vision '98

Groeten Andre Vrielink