Re: TKG:poly zitting

>Date sent:        Sat, 17 Jan 1998 18:08:58 +0100
>To:               nlhpv at ford.il.fontys.nl
>Subject:          Re: TKG:poly zitting
>From:             JBons at T-Online.DE (J Bons)
>Send reply to:    nlhpv at maillist.il.fontys.nl
>
>boy & renee schrieb:
> Soort:	Te koop gevraagd
> Kop:		Polyester zitting
> Van:		Boy Bakhuys
> Email:	naxos.bore at net.HCC.nl

> Hoi,

~knip~
> uiteindelijk niet gekocht. Als je echt geinteresseerd bent, kan ik
> op zoek gaan naar het adres. Laat maar even weten.

Graag! Ik kom vrij regelmatig in Nijmegen, dus dat komt goed uit.

> Je bent op zoek naar zitjes. Weet je daar wat van? Ik heb nl. een
> frame gekocht en ben op zoek naar een goed zitje (hout?) weet je
> waar die te krijgen zijn?
~knip~

Bij Alligt in Eindhoven verkopen ze basismateriaal (hout) met grote
ventilatiegaten. Je kunt dan eenvoudig met een decoupeerzaag je eigen
vorm eruit zagen. Zie ook het zelfbouwproject op:

http://www.dse.nl/liesbeth/ligfiets.htm#top

Verder kun je bij de meeste ligfiets zaken /-bouwers wel een los zadel
kopen/bestellen. Dan ligt het verder aan wat je ervoor over hebt.

Bij Flevobike in Dronten kost de zitting van de Bike/Trike/Racer Fl.
155,- compleet met rand en zitschuim (Fl. 120,- kaal) en de zitting
van de Fifty-Fifty kost Fl. 225,- compleet met zitschuim en rand (Fl.
190,- kaal) Zij versturen je bestelling ook per postorder.

Polyester (gevormde) zadels hebben wat mij betreft het voordeel
dat je je fiets wat beter in de hand (lees: bil ) hebt wanneer je rare
wendingen moet maken. Ik gebruik een vlak aluminium zadel op een
Bowi-like zelfbouwer onder andere in de binnenstad van Utrecht en heb
het gevoel dat ik er te gemakkelijk van afglij (gelukkig zit je op
zo'n beest dicht bij de grond) Met een gevormd Poly zadel was ik dat
gevoel kwijt (Meteen in de praktijk getest met een overvliegende
scooter op de Oudegracht) Het eenvoudigste advies dat ik je kan geven
is: Probeer het uit! Bij de meeste handelaren kun je ongelimiteerd
fietsen passen en dus ook zadels. De meeste vinden het zelfs geen
probleem als je er een stukje op gaat rijden.

Ik wil zelf een aantal (aangepaste) zadels gaan maken en heb een
gebruikt zadel nodig om te fungeren als mal. Daar kan ik dan naar
hartelust in gaan boren en plakken.

Je vermeldde ovrigings niet wat voor type frame je hebt gekocht, ben
ik wel nieuwsgierig naar !!

Alvast bedankt voor je moeite en misschien tot horens.

                "STAY AHEAD AND LOVE IT !!!!!"

Boy Bakhuys sends his recumbently greetings.......