trommelremmen op Challenge Wizard Forens

Hoera, het is zover: ik ben toegetreden tot de club. Na jarenlang van bestuderen
van allerlei foldermateriaal en tijdschriften en het volgen van deze mailinglist
heb ik de knoop eindelijk doorgehakt. In eerste instantie maar een occasion
gekocht. Ik had bij Twigt de keuze tussen twee Challenges Wizard (d.w.z. meer
ligfietsen, maar het moest op grond van proefritten een Challenge worden, mede
omdat de Wizards degelijk genoeg zijn om er een kind mee te vervoeren). Uit een
Forens en een Tour heb ik voor de eerste gekozen, maar een dag na aankoop
twijfel ik weer.
Wat mij aanspreekt in de Forens is zijn relatieve simpelheid en het feit dat er
weinig onderhoud voor nodig is -en ik ben niet zo'n onderhoudend type. Maar toen
ik ermee door mijn huiskamer fietste, werd ik me plotseling bewust van die
trommelremmen -ze maken dan ook best herrie. Ik zal nooit stevige cols met mijn
Forens willen bedwingen, maar ik sluit niet uit dat ik er van de zomer mee door
Frans heuvellandschap ga suizen. En dan vraag ik me af, wat die trommelremmen
dan doen: verschrikkelijk heet worden? Met die zeven-versnellingsnaaf red ik het
waarschijnlijk wel (ik kan 'm nog upgraden naar 14), maar hoe zit dat met die
trommelremmen?
Bedankt voor je reactie,
Paul