Re: Weer en wind

Theo de Gruiter vroeg wat iedereen tegen de regen doet.

Als het niet bijzonder hard regent rijd ik gewoon door. Dan maakt het
namelijk weinig uit of ik wel of niet een pak draag.
Voor harde en koude buien heb ik een regenmaillot, niet waterdicht, maar
op essentiŽle plaatsen als scheenbeen en kruis zit een rubber-achtig
stuk; verder overschoenen van hetzelfde rubberige spul en een
fluo-jackje dat niet erg waterdicht is maar wel goed ademt.
Als het nog erger wordt trek ik een klein regenjack aan (nog uit mijn
racefietstijd) dat bijna waterdicht is, erg strak zit en aan de zijkant
een strookje gaas heeft.
Dit alles gaat over mijn "snelle pak": kunststof hemd, racebroek,
racehemd en eventueel losse mouwen en een maillot. (Meestal kleed ik mij
om als ik op mijn bestemming ben.)

Als ik in gewone kleren fiets komt het regenpak wel tevoorschijn, maar
ik heb er een hekel aan.

Groet, Theo Mol.