Re:Ierland

D. Siepman schreef:

> Ook ik wil graag naar Ierland op fietsvakantie dit jaar, maar wil dat
> uit milieuoverwegingen per boot gaan doen. Nu kan ik oversteken naar
> Engeland, naar de andere kant ervan fietsen en weer de boot pakken
> naar
> Ierland. Het schijnt echter zo te zijn dat er vanaf Frankrijk of
> Belgie
> een rechtstreekse verbinding is met Ierland. Wie kan me daar meer over
>
> vertellen?

Er is ook een veerdienst vanuit Cherbourg naar Ierland; dit is wel
2-3 dagen extra fietsen vergeleken met Le Havre. Bovedien is dit laatste stuk,
door Bas Normandie, relatief druk in de zomer.
Voor wie vanuit Le Havre wil vertrekken: denk eens aan de LF1
(Noordzee-route) tot aan Boulogne sur Mer. Deze route is rustig en relatief snel,
met in Frankrijk nog een aardig heuvelgebied. Wel ontbraken er in 1996 veel
pijlen/bordjes in het franse deel.
Daarvoor in de plaats: groene verf-cirkeltjes op lantaarnpalen en
elektriciteitsmasten (goed zoeken).

Groeten,

   Jos Ramaekers