RE: Spiegeltje, spiegeltje aan de .....

> Die keren dat ik nu gefietst heb, heb ik ontdekt dat ik om achter om
> te kijken twee
> dingen kan doen:
> 1) aan een otrhopeed vragen of ik extra wendbare nekwervels
> geimplanteerd kan
>    krijgen.

Een andere optie is oefenen. Duurt iets langer dan een chirurgische
ingreep, maar is vele malen goedkoper.

Ik heb een flevo bike. Toen ik daarop de eerste keer naar rechts keer
reed ik ook die richting op. Nu kan ik door om te kijken zien wat er
achter mij gebeurt en ook nog recht vooruit rijden.

> 2) een spiegeltje kopen.
> Ik geef toe de tweede optie lijkt simpeler en goedkoper, maar waar
> laat ik dat ding.

Heb ik uiteindelijk ook gedaan. Dan kun je tegelijk in de gaten houden
wat er voor en achter gebeurt. Ik heb (naar een idee van Marcel
Wijkstra) een dodehoekspiegeltje van klitteband voorzien en dit op een
zweetbandje geplakt.

Dat werkt goed om even te kijken wat er achter je gebeurt.
Ik wil eigenlijk continu in de gaten houden wat er achter mij gebeurt.
Daarom heb ik nu een 3-eye bril spiegeltje aangeschaft.

Ik heb zelf nog te weinig ervaring hiermee om een goed oordeel te kunnen
geven. Anderen zijn er erg enthousiast over.

Groetjes, en veel plezier met je fiets,
Toni Cornelissen

--
Toni Cornelissen       |