Re: trommelremmen op Challenge Wizard Forens

Paul schreef:
>Ik zal nooit stevige cols met mijn
>Forens willen bedwingen, maar ik sluit niet uit dat ik er van de zomer mee
door
>Frans heuvellandschap ga suizen. En dan vraag ik me af, wat die trommelremmen
>dan doen: verschrikkelijk heet worden?

Trommelremmen kunnen weliswaar heet worden, maar daar zijn ze in principe ook
op gebouwd. Dit in tegenstelling tot de banden die om je velgen liggen.
Velgremmen
zijn weliswaar in principe te beschouwen als heel grote schijfremmen en
worden dus
behoorlijk rijwindgekoeld, als we toch aan spookverhalen gaan doen: bij
langdurig
remmen kun je door de hitte een klapband krijgen...

In een recent HPVnieuws heeft een artikel gestaan (ook gepubliceerd op deze
lijst)
van twee alleweders naar Italie. Na een lange afdaling hadden ze
roodgloeiende en
tikkende trommelremmen, maar ik heb niets gelezen over blijvende schade.

Marcel.

/`|,\  Marcel Wijkstra         marcel at lostcity.nl
\ | /  Lost Boys interactive       +31-20-4203371