Re: Spiegeltje, spiegeltje aan de .....

Marcel Wijkstra writes:
> Ik heb op mijn m5 2028 met onderstuur een spiegeltje op het stuur gezet.
> Niet zo goed te plaatsen als met bovenstuur, en je fiets wordt er ook iets
> breder van, maar het werkt wel. Het desbetreffende spiegeltje is er een
> op een (te) dun pootje van zo'n 15cm dat schuin omhoog wijst, zodat ik
> precies buitenom mijn linkeronderarm heen kan kijken. Kosten: DM2,99 bij
> een Duitse supermarkt op vakantie. Een spiegeltje van Halfords a f6,95
> lukt ook wel.

Bij Halfords vond ik niets dragelijks en Duitsland doe ik niet aan.
Op net zo'n m5 2028 zette ik een keurig spiegeltje dat de Liggende Hollander
mij vriendelijk per post opstuurde (plm 30,-?) met twee kogelgewrichtjes tbv
makkelijk instellen tijdens rijden.
Mits goed ingesteld is resultaat wel bevredigend. Maar:
Gezichtshoek tamelijk klein,
een wapperende mouw belemmert uitzicht al,
het is een kwetsbaar ding op een onhandige plaats.

Op de m5 lukt half omhoogkomen en rompdraaien ook wel,
maar dat is natuurlijk niet geschikt om je achterflank permanent
in de gaten te houden.

Bij gebrek aan 3rd-eye spiegel nu bezig met het converteren van een
tandartsspiegel.
Zou z'n nut ook kunnen hebben bij skeeleren op de buitenweg.

Kees Doets