alleweder banden

Het onderwerp is al vele malen aan bod geweest hier, maar de vraag die ik nu
heb is nog niet expliciet aan de orde geweest.

Tot mijn grote schrik zag ik gisteren orange vlekken op de voorbanden van
mijn alleweder.
Volgens flevobike komt er na de orange laag nog een zwarte, en ik zou er nog
100 km op
kunnen rijden, maar dat ze versleten zijn is duidelijk.

Het zijn Monte Carlo DD banden en ik heb er nog maar 3500 km op zitten.
Ik ben heel benieuwd wat de ervaring is van andere alleweder rijders.
Ik heb wel eens ergens gelezen dat 8000 km makkelijk haalbaar moet zijn.
De voorwielen zijn voor zover ik kan meten goed uitgelijnd. De fiets rolt
ook
vanzelf weg op mijn zeer licht hellend garagepad, dus mij dunkt zit die
uitlijning
wel goed.

De oorzaak zal dus wel in het traject zitten en daar kan ik me wel iets bij
voorstellen
want ik rijdt over een aantal zeer slechte hobbelige binnenweggetjes.
Verder heb ik per rit (10 km) zo'n 25 bochten. De rechterband is iets verder
afgesleten
dan de linker, komt dit omdat linker (buiten) bochten langer zijn dan
rechter (binnen) bochten,
of is dit toeval?

graag jullie ervaringen of gedachten over dit onderwerp.

met dank,
Gerrit.