forenzen

Geachte allemaal,

Ik woon in Maastricht en werk in Aken(Duitsland).
Mijn passie voor fietsen en mijn gebrek aan vrije tijd combineer ik door
een aantal malen per week naar
mijn werk te fietsen (70km v.v.).
Tot nu toe op een bukfiets.
Verleden jaar ben ik geinteresseerd geraakt in ligfietsen.
Ik meen dat het geen onoverkomelijk probleem is het zeer geaccidenteerde
trajekt op een ligfiets af te leggen.

Bij mijn proefrit op een speedliner met kunststof veerelement viel me op
dat de vering niet echt optimaal was.
Is een hydraulische vering beter? Brengt dit veel verliezen mee
heuvelop?
Ook de stabiliteit was niet dat wat ik gewend ben van een bukfiets.
Het stuur (de helmstok) kon ik niet loslaten tijdens het fietsen. Is dit
normaal voor een ligfiets?
Wat mij ook "stoorde" was de afstand van de achterband tot de
verbindingsbuis tussen de twee achtervorkpoten, die bedroeg niet meer
dan 2mm.
Zijn er mensen die ervaringen (Positieve of negatieve) hebben met de
Speedliner?
Zijn er mensen die ervaring hebben met forenzen over een gelijkwaardig
parcours, welke fiets berijden jullie?

Bij voorbaat dank voor alle reakties:-)
Ed Borgers, E-mail:EBOGEGE at COMPUSERVE.COM of
Ed.Borgers at ACN.COMP.PHILIPS.COM