acculader

Hallo,

Met wat bladeren in het archief ben ik een heel stuk wijzer geworden op
het gebied van accu-verlichting. Omdat ik nog niemand met super heldere
leds (laser oogbescherming noodzakelijk, zie archief) heb rond zien
fietsen denk ik dat die oplossing minder praktisch was.

Blijft over de accuverlichting. De prijs van een loodaccu van 6V, 3Ah
(goed voor meer dan 6 uur licht) viel mij reuze mee (fl 35 in
electronica shop). Ik schrok pas bij de prijs van de lader (fl 75 in
dezelfde zaak). Zijn er geen goedkopere oplossingen? Ik heb volgens de
winkel een constante laadstroom van 300 mA nodig (6V dus) en overladen
kan mijn inziens simpel voorkomen worden met een tijdklok op de lader.
Suggesties?

Groeten van Arjan, die sinds kort op 'nummer 29' van Danny Siepman
rijdt.