Re: overzicht ligfietsen

In reactie op Ludger:

>Een heel goed idee, maar ook een beetje een wespennest, want er zijn erg
>veel fietsen die elk in veel categorien passen.

Helemaal met je eens.

We zouden op deze lijst wel mooi een leuk praktijk onderzoekje kunnen doen
naar de manier waarop in de praktijk de verschillende modellen gebruikt
worden. Ik ben  bijvoorbeeld uiterst benieuwd naar, als in jouw voorbeeld,
hoeveel lage racers in de praktijk daadwerkelijk voor woonwerkverkeer
gebruikt worden en op welk traject  en afstand.

Onlangs kwam ik bijvoorbeeld een meneer op een Amigo tegen die dagelijks
van Waddinxveen naar zijn werk in Den Haag rijdt en weer terug. M'n petje
daarvoor af! Het lijkt me heel interessant om meer van dit soort zaken over
het gebruik te weten te komen.

Dat soort informatie is pas echt nuttig als het op een wat meer structurele
en representatieve manier verzameld wordt. Als jullie het een goed plan
vinden kan ik op mijn website wel een formulier met wat vraagjes maken.
Misschien ook een goed idee om zo'n formulier meteen te koppelen aan de
pagina's over de verschillende modellen.

Ik wil zelf ook best wel meehelpen wat moois en nuttigs op te zetten. Ik
heb aardig wat ervaring met webdesign (zie bijvoorbeeld
http://www.xs4all.nl/~voorburg/aztec.html) en ben bovendien in het nuttige
bezit van een digitale kamera. Webruimte heb ik helaas niet echt voorhanden
(eventueel via DDS) want ik voorzie nu al problemen met xs4all vanwege de
grote datafeed. Het lijkt me leuk om (IRL) hier over na te denken.

Groet, Rene