Re: snelheidsmonsters

----------
> From: Cornelissen, Toni <tcornelissen at grenco.nl>
> To: 'nlhpv at fort.il.fontys.nl'
> Subject: Re: snelheidsmonsters
> Date: donderdag 25 september 1997 9:51

> ligfiets
> en
>
> Als je echt voor de snelheid wilt gaan moet je een stroomlijn op je
> fiets zetten. Ligfietsen zonder stroomlijn gaan ongeveer even snel als
> een goede racefiets. Natuurlijk is ook de berijder een factor voor de
> snelheid.
>
> De voornaamse reden waarom ik op een ligfiets rijd is het comfort. Ik
> [...]
In de laatste periodiek van het blad FIETS is een grafiek
opgenomen die de relatie aangeeft tussen het geleverde vermogen
en de snelheid van de diverse soorten fietsen. Overigens heb ik een hekel
aan de term "bukfiets" We moeten ons als ligfietsers niet verlagen tot hun
niveau! Immers het blijft de meest efficiente manier van verplaatsen:
schoon en zuinig.