Re: 200 W / snelheid

> Ik heb het grafiekje even bestudeerd, maar daar schrok ik toch wel even
> van. De snelheden die je moet kunnen halen bij slechts 100 W zijn
> ongeloofelijk. Ik bel zelf niet zo'n sterke fietser maar ik dacht altijd
> dat ik ongeveer 200 W kon leveren als duurvermogen. In ieder geval was dat
> op de testroller geen enkel probleem. Maar volgens de tabel moest ik dan
> (uit mijn hoofd voor ongestroomljnde ligfiets) tegen de veertig kunnen
> halen. Lijkt mij vrij onwaarschijnlijk als ik op mijn teller een
> kruissnelheid rij van 33 km/uur. Er is vermeld dat in de berekening de
> [...]

Die tabel is inderdaad een beetje overdreven.
Nou is het wel zo dat het verschil tussen een gemiddelde en een max.
snelheid nog altijd een paar kilometer is, ten 2e is dit een berekening
en geen meting.
De ligfietsmetingen die een aantal maanden geleden in fiets zijn
gepubliseerd kloppen wel behoorlijk (op een 50/50 ongeveer 39 met 250
Watt)

Vriendelijke groeten Andre Vrielink