Vliegjes, vliegjes, honderden vliegjes in je ogen

Hoi,

Gisteren weer de fiets (FlevoRacer) naar het werk genomen. Van de heenweg
heb ik weinig kunnen genieten, want ik was aan de late kant. Op de terugweg
had ik alle tijd, maar toch heb ik ook van dat ritje weinig genoten. Wat
een plaag! Miljoenen insecten moet ik tegengekomen zijn. Twee keer ben ik
gestopt bij een geparkeerde auto om met behulp van de buitenspiegel alle
ongewenste fauna weer uit mijn ogen te scheppen. Ik was nog niet eens weer
op snelheid of pats, "ah!", weer zo'n nutteloos schepsel in mijn linkeroog.
Pogingen hem eruit te halen leiden tot een nieuw exemplaar in hetzelfde oog
en binnen een minuut een in het andere. Ik wist niet dat ik mijn Racer al
met mijn ogen dicht kon berijden... Gelukkig waren er geen menselijke
tegenliggers op het brede fietspad.

Wat een drama! Gelukkig hield ik mijn mond de hele rit dicht, anders had ik
thuis niet meer hoeven te eten. Ben ik nou de enige die hier last van
heeft? Ik wil best geloven dat tijd en locatie ongunstig waren (resp. 18:30
tot 19:15 en de Noordoostpolder), maar ik lijk toch minstens tien keer zo
vaak een of ander insect in mijn ogen te krijgen dan andere mensen waarmee
ik gefietst heb, onafhankelijk van het type fiets dat bereden wordt.

Graag hoor ik effectieve remedies of anders enige tekenen van medeleven....

Alte -- ik ga GEEN motorhelm opzetten -- de Boer