Re: ketting breuk

Hoi,

>Een paar dagen geleden wilde ik met m'n Blue Glide wegfietsen en na wat
> gekraak was m'n ketting gebroken, gelukkig was er een fietsenmaker in de
buurt.
>Maar vandaag was het weer raak, niet dat de ketting brak, maar ik zag wel
dat er een schakeltje kapot was.
>Wie heeft er meer ervaring met gebroken kettingen, komen ze vaker voor dan
bij een gewone fiets, wie weet wat je er tegen kunt doen (preventie) etc.
etc. want ik baal er vreselijk van. Het is zo heerlijk fietsen maar dit....
>Groetjes en alvast bedankt voor het meedenken.
>Ferdinand van Nispen

Heb je na de eerste keer een nieuwe ketting genomen of heb je de schakel
gewoon eruit gegooid en ben je met de zelfde ketting verder gereden?

Ik heb zelf een kettingbreuk gehad na bijna 7000 km op mijn Hurri. Hiermee
trok ik ook gelijk mijn gelijdingsslangen kapot en kon ik met geen
mogelijkheid meer fietsen. Ik weet niet of de orginele kettingen wat
slechtere kwaliteit zijn dan die ik er normaal omgooi, maar ik heb het op
geen enkele andere fiets gehad. Ik dacht altijd dat het minder snel slijt
zo'n lange ketting, dus ben ik benieuwd hoelang mijn nieuwe meegaan.

Groetjes Patrick.

 * P.A.H.M. Nootebos      E-Mail: nootebos at ecn.nl
 * Tel: 0224-564509 / 564602    Fax: 0224-563489
 * Netherlands Energy Research Foundation ECN