Re: ketting breuk

Hallo!

Mij niets van bekend, die extra breuken op ligfietsen (voortrappers :-).
Mag ik er wel op wijzen dat Patrick in NoordHolland fietst, met (zon, zee,)
zout, zand en meer van dat soort nare dingen waar een Hurriketting ook met
geleiding/bescherming veel van oppikt? Kettingbreuk na 7000km wijst er ook
op dat iemand **ver** doorrijdt: ik vond mijn kettingen na een km of 6000
steeds ruim ver genoeg verouderd om er een nieuwe op te zetten (zeker in de
Noordhollandse Steppes rijdend). Eigenlijk na 400km al te lang, maar ik
hoef Sachs niet zo nodig te sponsoren.

Ferdinand: Controleer de kettinglijn msschien eens, bij de Hurri
bijvoorbeeld wordt de ketting vlnr en vrnl heen en weer geleid (van het
voorblad recht naar achteren, maar op de terugweg dubbel kruisend) en als
je dan een vast schakeltje of andere ongein hebt is de breuk waarschijnlijk
gauw gemaakt.

Succes ermee!
Ludger

PS Sachs- houdt langer dan Shimanoketting! (Voor de volgende keer..)

Ludger Offerhaus, Berlijn