Re: Kettingbreuk

           Ferdinand schreef dat zijn ketting al 2 keer gebroken was, na slechts
          800 km.

          Ook mij is dit 2 keer overkomen, na ?2000 kilometer op mijn Zandbruine
          Condor (Dus niet Beige, Marcel ;-)). Een keer bij flink aanzetten in
          een te zware versnelling vanuit bijna stilstand op een Amsterdams
          grachtenbruggetje en een keer bij aanzetten om bij 30 km per uur een
          tractor in te halen. De tweede keer had ik gelukkig een fatsoenlijk
          kettingponsje (bij me), waarmee ik binnen 5 minuten mijn ketting weer
          gerepareerd had. (Alleen enigszins zwarte handen, maar ja).

          Ik ging toen ook twijfelen en navragen.
          Fred-Jan Twigt zei me toen dat hij het eens meegemaakt had bij iemand
          waarbij later bleek dat een valpartij de indirecte oorzaak was: De
          derailleur bleek krom te zijn, waardoor de ketting er niet goed langs
          liep.
          Verder kende hij nog iemand waarbij het 2 keer gebeurde, maar daarna
          nooit meer, dus wie weet..

          P.S. Ook ik heb geen kettingbreuken meer gehad sindsdien

          Bjinse, die zandbruin mooier vindt dan 6 weken levertijd, Veenstra