Hoeveel km kun je op 1 dag afleggen?

Hoi,

Laatst was er een hele discussie binnen deze groep over de maximale
snelheden die men met de ligfiets behaalt. Ik ben eigenlijk benieuwd
naar welke afstand men maximaal op 1 dag kan afleggen. Dat komt doordat
ik vorige week op een dag 305 km gereden heb op mijn Amigo ligfiets. Dit
vond ik van mijzelf al een hele prestatie omdat ik niet elke dag op de
ligfiets stap en omdat ik nou ook weer niet een superconditie heb. Nadat
ik de laatste kilometers uit mijn benen had geperst kon ik nog redelijk
fit van mijn fiets stappen. Ik had alleen last van mijn knieen (heeft
nog wel een dag geduurd). Ik had echter absoluut geen last van mijn rug
of mijn zitvlak en dat is iets wat me op een bukfiets niet gelukt zou
zijn. Uiteindelijk heb ik ca. 13 uur over deze afstand gereden (alle
tussenstops meegerekend). Dat viel me nog wel een beetje tegen maar ja
daarin heeft mijn beperkte conditie me toch parten gespeelt.
In wedstrijd verband zal men natuurlijk verder gaan dan de door mij
afgelegde afstand. In de race Amsterdam - Parijs bijvoorbeeld legt men
meer dan 500 km af. Maar dan wel met stroomlijnfietsen en met de nodige
ondersteuning onderweg. Ik ben benieuwd hoeveel km jullie (recreatief)
maximaal op 1 dag gefietst hebben en hoe lang jullie daarover deden.

De groeten,

Rob Reijers