Kettingen Sachs / Shimano

> Een paar dagen geleden wilde ik met m'n Blue Glide wegfietsen en na wat
>  gekraak was m'n ketting gebroken, gelukkig was er een fietsenmaker in de buurt.
> Maar vandaag was het weer raak, niet dat de ketting brak, maar ik zag wel dat er een >schakeltje kapot was.
> Wie heeft er meer ervaring met gebroken kettingen, komen ze vaker voor dan bij een >gewone fiets, wie weet wat je er tegen kunt doen (preventie) etc. etc. want ik baal er >vreselijk van. Het is zo heerlijk fietsen maar dit....
> Groetjes en alvast bedankt voor het meedenken.
> Ferdinand van Nispen

Probeer gewoon eens een Sachs ketting, je sult zien dat deze een stuk
sterker en slijtvaster zijn.
Zowel Sachs als Shimano hebben verschillende type kettingen vooral bij
de duurdere type's  wordt over het algemeen aangeraden om een nieuw
pennetje te gebruiken.
Wij gebruiken al jaren Sachs SC40 ketting (standaard Sachs kwaliteit)
en hebben zeer zelden gebroken kettingen ---ook Ymte Sybrandy niet---
Van Sachs komt er volgend jaar een nieuw revolutionair sluitschakeltje
wat je zonder gereedschap meerdere malen kunt openen en sluiten.

Vriendelijke groeten Andre Vrielink