RE: Harder met SPD-pedalen?

> Alte de Boer[SMTP:adeboer at nlr.nl] schreef:
>
> Kan iemand zich herinneren dat hij harder ging rijden nadat hij
> SPD-pedalen
> op zijn voortrapper had gebouwd? En kan die persoon zich nog een
Ja

> snelheidsverschil herinneren? En is die persoon van mening dat de
Nadat ik ze goed had afgesteld van 28 naar 33 km/h kruissnelheid.

> gerapporteerde snelheidswinst uitsluitend voortkomt uit de
> mogelijkheid
> kracht te leveren in twee richtingen of ook uit andere aspecten?
Als ik mijn fiets gepoetst heb ga ik ook 2 km/h sneller, ik betwijfel of
dat enkel en alleen veroorzaakt wordt door de verminderde weerstand. Ik
vermoed ook bij SPD een soortgelijk psychologisch effect.

--
Toni Cornelissen       |
Grenco GGS Group       |
tcornelissen at grenco.nl | toni at dse.nl