Re: Kettingbreuk

Bjinse Veenstra schreef:
#Ook mij is dit 2 keer overkomen, na ?2000 kilometer op mijn Zandbruine
#Condor (Dus niet Beige, Marcel ;-)).

Was jij degene destijds op het Buiksloterwegveer?
Heb je die kleur echt zelf uitgekozen? Kleurt natuurlijk wel
goed bij een Camel-pak.

#Een keer bij flink aanzetten in
#een te zware versnelling vanuit bijna stilstand op een Amsterdams
#grachtenbruggetje

Alle keren dat ik dat heb moeten doen trok ik mijn achterwiel scheef,
de ketting bleef heel (drie kettingen van nog geen tientje bij de Gamma).

#Fred-Jan Twigt zei me toen dat hij het eens meegemaakt had bij iemand
#waarbij later bleek dat een valpartij de indirecte oorzaak was: De
#derailleur bleek krom te zijn, waardoor de ketting er niet goed langs
#liep.

Dat verhaal ken ik, dat was een vriend van me op een open dag.
Derailleur krom, vervolgens de derailleur tussen de spaken toen hij
weer weg wilde fietsen. En dus weer onderuit... Daar gaat je
zelfvertrouwen als je voor het eerst van je leven op een ligfiets
(Optima Eagle) zit. Daarna heeft hij de tocht overigens wel
afgemaakt op een Hurri.

Marcel.
 X   drs. Marcel Wijkstra                            wijkstra at wins.uva.nl
-