Re: Vliegjes, vliegjes, honderden vliegjes in je ogen

Alte de Boer schreef:
#Miljoenen insecten moet ik tegengekomen zijn. Twee keer ben ik
#gestopt bij een geparkeerde auto om met behulp van de buitenspiegel alle
#ongewenste fauna weer uit mijn ogen te scheppen.
#Ben ik nou de enige die hier last van heeft?

Sinds ik een nieuwe, modieuzere bril heb, heb ik ook veel meer last
van vliegjes, stofjes, zandjes en haartjes in mijn ogen. Die ouwe
was er zoeentje met grote glazen, de nieuwe zijn kleintjes, waarachter
vreselijk veel turbulentie ontstaat. Ik heb meer last van wind
in mijn ogen dan *zonder* bril.

Op een bepaald fietspad (tussen het Wormerpad en De Haal, langs de
Hoornse (spoor)lijn, voor de intimi) heb ik met name in het voorjaar
ook vrezelijk veel last van (a) jonge groene mugjes en (b) bladluis.
Die muggen komen natuurlijk uit de sloten aan weerskanten van het
fietspad. Ik heb echter gemerkt, dat het absoluut loont om zo ver
mogelijk van de walkant af te rijden. Links van het fietspad ligt
direct een sloot, rechts is er nog 5 meter berm. Rij ik uiterst rechts,
dan heb ik veel minder last van vliegend vlees.

Als brildrager zie ik ook niet zo veel heil in een fietsbril, of het moet
er een op sterkte zijn. Misschien dat een neuspuntje dat de luchtstroom
juist over mijn hoofd blaast uitkomst biedt.

Marcel.
 X   drs. Marcel Wijkstra                            wijkstra at wins.uva.nl
-