Re: ketting breuk

Ha peter

Op  8 Oct 97, 23:30 uur, schreef peter braspenning over Re: ketting
breuk:

> Mijn oplossing is het meenemen van een hamer en een spijker. Ketting
> op een stevige ondergrond, klap met hamer en spijker op de ene en op
> de ander kant. Spijker onder en hamer boven.

Gna, maar dat zal niet lukken. Op de LTS moesten we als werkstuk een
kettingpons maken. Moest je een U-vormig blok ijzer maken met een
steel en aan de bovenkant van een poot een flinke moer. Onderin die
moer moest een stalen nagel gezet worden, want die moest dan het
pennetje eruit drukken. Welnu, de kettingpons lukte prima, de leraar
was gans in extase dat het ding was zoals op tekening stond. Maar na
een keer proberen brak de stalen nagel af alsof het een stuk zeep
was... Dus je moet toch echt wel speciaal gereedschap hebben om van
die deukjes in een gehard stalen pennetje te drukken.

Groeten,
Siem

Email: sweel at worldonline.nl
Home: http://www.worldonline.nl/~sweel/