Re: Harder met SPD-pedalen?

Alte de Boer wrote:

> Hoi,
>
> Kan iemand zich herinneren dat hij harder ging rijden nadat hij SPD-pedalen
> op zijn voortrapper had gebouwd?

Ja.

> En kan die persoon zich nog een
> snelheidsverschil herinneren?

In plaats van 30 werd het 35 km/h. Dat wil zeggen: toen mijn 'trek'spieren een beetje
ontwikkeld begonnen te worden.

En is die persoon van mening dat de
> gerapporteerde snelheidswinst uitsluitend voortkomt uit de mogelijkheid
> kracht te leveren in twee richtingen of ook uit andere aspecten?

Een ander aspect is wellicht dat we voeten niet langer van de pedalen af kunnen
glibberen. Maar de snelheidswinst is naar mijn idee alleen het gevolg van duwen EN
trekken.

Groeten

Danny