Re: Harder met SPD-pedalen?

Hoi Michel,

> TDP (three dimensional pedals) uitgerust met het SPD systeem.

> De trappers schuiven op de assen heen en weer. Bij een tradionele fiets
> wil dit zeggen dat als de pedaal op de hoogste stand staat de afstand tot
> de crank 1,5 cm kleiner is dan wanneer de pedaal in de onderste stand
> staat.

Goh, interessant. Kunnen de trappers trouwens vrij bewegen in het
horizontale vlak of dicteert een of ander mechaniekje dat de afstand tot de
crank bovenin verkleint? In beide gevallen kan ik me voorstellen dat het
gebruik van die pedalen op een FlevoRacer problemen met zich meebrengt.
Zoals je weet stuur je op zo'n fiets met je benen. Bij een vrije beweging
van de trappers levert dat dus anderhalve centimeter stuurspeling op. Bij
een gedicteerde beweging ga je vast enorm slingeren. Misschien valt aan dat
laatste echter te wennen en kun je dat compenseren.

Groeten,
Alte