Re: Harder met SPD-pedalen?

At 10:37 AM 10/13/97 +0200, you wrote:
>Hoi Michel,

>Goh, interessant. Kunnen de trappers trouwens vrij bewegen in het
>horizontale vlak of dicteert een of ander mechaniekje dat de afstand tot de
>crank bovenin verkleint?

Hoi Alte,

Het is een mechaniekje dat de horizontale beweging dicteert. In geval van
mijn Flevobike zou dit misschien de neiging tot slingeren, die ik voelde
toen ik mijn Flevobike onder de knie probeerde te krijgen, verkleinen. Aan
het eind van de trapbeweging (als de trapper het verst van me af staat) had
de fiets de neiging om naar buiten te sturen, aan het begin van de
trapbeweging wilde de fiets naar binnen sturen. Dit compenseerde ik door met
m'n handen tegendruk aan het stuur te geven. Ik denk dat de TDP-trapper dat
gedeeltelijk zou kunnen compenseren of verminderen. De theorie achter deze
trapper is namelijk dat hij een meer natuurlijke trapbeweging toelaat.
Alleen de prijs van de TDP's, en het feit dat ik niet zo'n vreselijk
fanatieke ligfietser ben, weerhouden mij er vooralsnog van om ze te kopen en
deze theorie te testen.

Groetjes,

Matthijs
Matthijs de Vries