ligfietsen en triathlon (was: Re: Harder met SPD-pedalen?)

At 11:44 12/10/97 -0700, Michel wrote:

>Als frequent "bukfietsgebruiker" kan ik niet oordelen over het positieve
effect van SPD pedalen op een
>ligfiets. Wel kan ik melden dat ik sinds maart van dit jaar mijn
triathlon/tijdritfiets heb uitgerust met de
>zogenaamde TDP (three dimensional pedals) uitgerust met het SPD systeem.

Hallo Michel,

Het heeft natuurlijk niks met deze thread te maken, maar nu ik eens een
triathleet op deze lijst voorbij zie komen wilde ik eens vragen: waarom zie
je nooit ligfietsen in triathlons? Ik dacht begrepen te hebben dat de vorm
van de fiets in de triathlon vrij was en gezien de ergonomische en
aerodynamische voordelen van de ligfiets lijkt de keuze me voor de hand
liggen. De meer gestrekte houding op de ligfiets maakt de overgang tussen
fietsen en lopen ook minder groot.

Groeten,

Jan

Jan Muller