Re: Flevo racer

Arjan Wijdeveld (wijdeve at wldelft.nl) schreef:

> Hallo,

<snip>

> 1) Wie rijdt er met 26" en wie met 28" inch wielen in de flevo racer. Zijn
> er mensen met ervaring op beide en zo ja, wat zijn de verschillen? Mijn
> voorkeur gaat uit naar 26" (zie vraag 3 waarom)
Op mijn racer zitten (vanuit de Flevobike showroom) 26" ATB wielen, en
26"x1.25 fatboy bandjes. Dus een soort race bandjes op ATB velgen.

> 2) Wat schakelt prettiger, grip shifts of de speciale 'cross-commandeurs'
> aan het einde van het stuur. Zijn deze laatste nog te koop en ook geschikt
> voor 8 kransjes?
Het nadeel van grip shifts vind ik dat je gauw slingert tijdens het
schakelen. Maar dat zal op den duur wel overgaan. Zo lang rij ik nog
niet op de racer.

>  3) Zijn er mensen die het rubber veerelement vervangen hebben voor een
> olie/lucht geveerd exemplaar? Met een beetje aanpassen van de hoek van de
> veer moet de veerweg toenemen. Een kleiner achterwiel biedt meer
> mogelijkheden tot het naar achteren verplaatsen van het veerelement.
Ondanks flink hobbelachtige klinkerwegen onderweg, ben ik niet ontevreden
met de standaard vering. Tenslotte is het een racer, en geen ATB.

> Groeten en al vast bedankt voor de hulp wat betreft de lengte van een aantal
> ligfietsen.
>
> Arjan Wijdeveld
>  +++++++        --------         ------ .|Arjan J. Wijdeveld
>   ++++++++     ------- +++     -------  .|Arjan.Wijdeveld at wldelft.nl
>      ++++++++ -----  ++++++++ ----- . . .|Rotterdamseweg 185, P.O.177
Op het juiste moment uit het raam kijken, dan kan je me voorbij zien komen :-)