Re: ligfietsen en triathlon (was: Re: Harder met SPD-pedalen?)

> Fatalistisch, hoor: 'zover zal het nooit komen'...
> Tenzij je je eigen triathlon gaat organiseren, natuurlijk. het Guiness
book
> o.r. kunnen de UCI-regels niets schelen en dan kan je bovendien ook nog
> steeds 'je eigen wereldkampioen' worden, toch?!
>
> Met optimistische groet
> Ludger

Gelijk heb je.
Eigenlijk zou het de triathlonsport een flinke injectie kunnen geven als
iedereen daar met snelle ligfietsen zou beginnen rondrijden.  Het ene na
het andere record zou worden verbeterd, en daar is het de organisatoren
toch veelal om te doen: zo veel mogelijk spektakel bieden.  Bovendien zou
dit ook geen slechte zaak zijn voor de fietsindustrie.  Elke fabrikant zit
toch te hunkeren naar innovaties en nieuwe produkten en markten?
Ook voor de gewone wielersport zou dit een injectie, vernieuwing,
verandering,... kunnen betekenen.  Maar ik vrees dat we hier nog wel een
tijdje kunnen naar wachten.  Daarom is het misschien beter dat we langs een
*kleinere* sport zoals triathlon proberen binnendringen met onze ligfiets.

groetjes,

Peter -die met spanning uitkijkt naar het zephyr frame dat eerdaags zou
moeten geleverd worden- D'hooghe