Re: 12-versnellingsnaaf van Sachs

> Zie mijn posting die ik net de deur uitdeed voordat ik deze kreeg.

Ja, die heb ik (uiteraard) gelezen. 90% valt mij nog best mee. Ik zal eens
kijken of mijn locale Appie ook het tijdschrift FIETS verkoopt. Het klinkt
alsof die jongens niet bang zijn om eens een keer een technisch feitje te
noemen, of is het toch weer zo'n Nederlands tijdschrift waarbij de redactie
doodsbenauwd is dat een van hun verhalen een enkele lezer boven de pet zal
gaan?

> Een naaf is inderdaad het efficientst in de 'direct drive' 1:1 dus.

En daarbij hoort zeker het getal van 90%? En een (goede en gesmeerde)
derailleur biedt hoeveel?

Groeten,
Alte