Re: Ligvouwfiets (was: RE: 12-versnellingsnaaf van Sachs)

Cornelissen, Toni wrote:

> Nee helemaal niet.
> Tell me more tell me more (u-hu u-hu)
> Dit you get very far (u-hu u-hu)
> Tell me more tell me more (u-hu u-hu)
> Was it love at first sight (u-hu u-hu)
>
> etc.
>
> Toni "Die Grease in zijn herrinering mooier vond dan gisteren op T.V."
> Cornelissen

Oei, ik dacht eerlijk gezegd even aan Beavis en Butthead (Shutup Beavis,Uhhuhhuhuhuh)

Nou, ik moet zeggen dat het ding prima rijdt. Het is een fietsje met twee 20" wieltjes.
Voor het moment met 1 versnelling en een terugtraprem. Binnenkort met derailleur en
fatsoenlijke remmen. Het is eigenlijk een gewone (zij het compacte) ligfiets met een
scharnierpunt in het midden (net voor het balhoofd). Verder zit er een geveerde
achtervork op en kan het bovenste deel van de zitting naar voren worden geklapt. Net
voor ik in de trein stap laat ik de achtervork onderuit en naar voren scharnieren, laat
ik het voorste deel naar achteren draaien, klap ik het bovenste deel van de zitting naar
voren en stop het dan ontstane pakketje in mijn binnenzak (nou ja, dat laatste werk ik
nog aan ;-)

In ieder geval is het een geweldige oplossing voor iemand die veel in treinen zit,
weigert op een rechtopfiets te gaan zitten martelen en woont in een streek waar bussen
eens per maand lijken te rijden.

Als de fiets afgemonteerd is met hoogwaardiger spul wordt het gewoon een snelle ligfiets
(hoog bracket en geringe zithoek) die gemakkelijk in elkaar te vouwen is.

Binnen niet al te lange tijd meer info op de Zephyr pagina's

Danny